FAQ

よくあるお問い合わせ

研究発表の申し込み、演題登録について-Submission-FAQ


Q-03「セラミックス協会の会員ではないのですが、発表できますか?」

A-03:どなたでも発表申込ができます。ただし、会員資格により参加登録費が異なります。

参加登録費はこちらをご覧ください(準備中)

研究発表申し込みまたは参加にあたって、入会手続きを行う方は、下記URLより入会のお申し込みをお願いいたします。

https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php

入会手続きには会費納入の確認が必要なため、諸手続きとあわせて1週間程度の日数を要しますので、お早めにお手続きをお願いします。


Q-03:

I am not a member of the Ceramic Society of Japan, can I make a presentation?

A-03:

Yes. Anyone can apply.

However, registration fees vary depending on the membership status.

Please refer to the link for details of the registration fees (coming soon).

For membership registration, please refer to the URL:

https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php?language=_eng



Q-04「申込(登録)の受付確認メールが届いていません。申し込みは受理されていますか?」

A-04:講演申込の完了画面に「受付番号」が表示されます。 また、登録受付後に「連絡者」のメールアドレスに受付完了のシステムメールが即時配信されています(送信元 no-reply@ceramic.or.jp)。

迷惑メールフォルダに振り分けられていないかご確認ください。

「受付番号」が表示されていない、または、受付完了のメールを受信していない場合は、受付が正しく行われていない可能性が高いようです。恐れ入りますが、初めから登録をやり直してください。


Q-04:

I have not yet received a confirmation e-mail for my presentation (registration)

A-04:

The "Reception Number" is displayed on the registration completion screen. After the registration is completed, an e-mail is immediately sent to the e-mail address of the "contact person" to confirm the completion of the registration (from no-reply@ceramic.or.jp).

Please make sure that the e-mail is not sorted into your spam folder.

If you did not see the [Reception Number] or have not received a confirmation e-mail, your application might not have been properly processed. Please try again from the start.



Q-05「研究発表の申し込みをしたのですが、申込内容(登録内容)の修正は可能ですか?」

A-05:申込後、期間内(研究発表申込受付期間または予稿PDF投稿受付期間)であれば申込内容の修正、予稿PDFの差し替えが可能です。修正や差し替えについても締切までに完了してください。

パソコンやネットワークのトラブル等、いかなる理由であっても 締切後は一切の例外なく受け付けできません。


Q-05

I have submitted a presentation. Can I change the content of my submission?

A-05

After submitting your presentation, you can revise the content of your submission or replace the PDF file within the submission period. The revisions and replacements must be completed by the deadline.

No exceptions will be accepted after the deadline for whatever reason, such as computer or network problems.



Q-06「所属機関以外の、外部研究機関で行った研究発表を行う場合の指導教員は誰にすればよいですか?」

A-06:実際に指導を行った方としてください。


Q-06

Who should be my advisor/supervisor?

A-06

Please indicate the person who has actually guided you as the advisor/supervisor.



Q-07「発表を取り下げ(キャンセル)するには、どうすれば良いですか?」

A-07:発表取り下げ(キャンセル)は、受付番号または講演番号を明記し、事由を添えて研究発表申込締切日までにこのフォームまたはメールにてお知らせください。研究発表申込締切後の発表取り下げ(キャンセル)は認められません。


Q-07

How do I withdraw (or cancel) my presentation?

A-07

If you wish to withdraw (or cancel) your presentation, please send us a notice via this form or e-mail with your receipt number or presentation number and the reason for the withdrawal before the submission deadline. Cancellation of presentations after the submission deadline is not allowed.


参加登録について、参加方法について-Registration-FAQ


Q-08「セラミックス協会の会員ではないのですが、参加(聴講)できますか?」

A-08:どなたでも参加(聴講)できます。ただし、会員資格により参加登録費が異なります。

研究発表申し込みまたは参加にあたって、入会手続きを行う方は、入会申込(https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php)から入会のお申し込みをお願いいたします。

入会手続きには会費納入の確認が必要なため、諸手続きとあわせて1週間程度の日数を要しますので、お早めにお手続きをお願いします。


Q-08

I'm not a member of The Ceramic Society of Japan, can I attend the meeting/conference?

A-08

Yes. Anyone can attend/audience the conference. However, registration fees vary depending on the membership status.

For membership registration, please refer to the URL:

https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php

Note: It usually takes a week to complete registration procedures, because we have to confirm the payment of membership fees.

Please make your membership registration with a margin of time.



Q-09「参加登録費は税込・税別どちらですか?食事代は含まれますか?」

A-09: 会員の参加登録費は不課税、非会員の参加登録費は課税(税込)となります。

事前参加登録費および当日参加登録費に食事代は含まれておりません。


Q-09

Is the registration fee with or without tax? Does it include the cost of meals?

A-09

If you are a member the Ceramic Society of Japan, the registration fee is untaxable.

If you are a non-member, the registration fee is taxable (tax included).

Meals are not included in the any registration fees.



Q-10「事前参加登録費を郵便振替(払込取扱票)で振り込みたいのですが、1枚の用紙で複数人分をまとめて振り込んでも良いですか?」

A-10:1枚の払込取扱票に複数人分をまとめて振り込んでも構いません。

ただし、振込対象となる方全員分の事前参加登録番号と、合算金額にお間違いが無いことを確認し、お振り込みをお願いいたします。


Q-10

I would like to transfer the pre-registration fee by postal money transfer, can I transfer several people's registration fees at once on one form?

A-10

Yes. You may make a transfer for several people at once on a single payment slip.

However, please make sure that the pre-registration numbers of all the participants and the total amount are correct before making the transfer.



Q-11「請求書、領収書が欲しいのですが発行できますか?」

A-11

請求書は発行しておりません 。

領収書は、入金が確認できた時点でメールにて送付しています。


Q-11

Can I have an invoice or receipt?

A-11

We do not issue invoices.

The receipt will be sent to you via e-mail soon after your payment is confirmed.



Q-12「予稿集はいつ届きますか?」

A-12:2021年年会より印刷冊子体のプログラム予稿集を廃止いたしました

予稿PDFのインターネット公開をご利用ください。


Q-12

When will the Proceedings books arrive?

A-12

From the 2021 Annual Meeting, the Proceedings books have been abolished.

Please see the Proceedings in PDF files released on the internet.



Q-13「クレジットカードで決済をしたのですが、明細に反映されていません」

A-13:明細への反映については、各カード会社により異なるため、恐れ入りますが、詳細情報を確認されたい場合は、直接カード会社にご連絡いただく必要がございます。

データが反映されるまでのスケジュール例は以下のとおりです。

例:8月1日にカード決済を行った場合

8月末日で売上を締め、9月上旬~中旬にかけてカード会社にデータが反映されます。

データ反映のタイミングとしてては、[毎月15日以降](翌月中旬以降)が目安です。

なお、恐れ入りますが、具体的な日付や対応方法につきましては、個人情報の観点からご本人様でないと確認をとることができません。 (協会はカード情報を保持しておりません)なにとぞご理解賜りたくよろしくお願い申し上げます。


Q-13

I paid fees by credit card, but the payment is not reflected in my account statement.

A-13

Each credit card company has its own schedule for the data reflection to the statement, so please contact your credit card company directly.

For your reference, data reflection tends to be done around 15th of each month.

If you pay by credit card on August 1st, sales are closed at the end of August and the data is reflected to the credit card company around September 15th.

In order to protect personal information, the details can only be disclosed by the cardholder. We do not have your credit card information and cannot contact the company on behalf of you.

Thank you for your understanding.


会員資格、入会について-Membership-FAQ


Q-14「日本セラミックス協会の会員になるには?」

A-14:入会案内(https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php)をご覧ください。


Q-14

How can I become a member of the Ceramic Society of Japan?

A-14

Please see the URL

https://member.ceramic.or.jp/mypage/application.php?language=_eng


その他-Others-FAQ


Q-01「予稿集を購入したい」

A-01

会期終了3ヶ月経過後 残部があった場合のみの販売となります 。

予稿集発行がオンラインの場合、事後販売はいたしません。

出版物(書籍・規格書) ご購入方法 http://www.ceramic.or.jp/shuppan/Mail.html


Q-01

I would like to purchase a Proceedings book.

A-01

The minutes will be released 3 months after the meeting.

If the minutes are published online, we will not sell them.

How to buy a publication http://www.ceramic.or.jp/shuppan/Mail.html


Q-02「予稿集の発行日(公開日)はいつですか?」

A-02

第34回秋季シンポジウム予稿集の発行日は2021年8月16日()となります。

特許証明申請についてはこちらを参照してください。

https://www.ceramic.or.jp/csj/tensai-tokkyo/n_tokkyo.html

また、予稿集の発行日(公開日)より前となる7月頃に、講演番号の通知に伴い、タイムテーブル、暫定版プログラムを発表申込者とその指導教員および座長向けに公開予定です。暫定版プログラムには、タイトル、研究者が記載されます。


Q-02

When is the Proceedings book going to be released?

A-02

The publication date of the Proceedings of the 34th Fall Symposium will be

August XX, 2021. (To be determined.)

For more information on applying for patent proofing, please click here.

http://www.ceramic.or.jp/csj/tensai-tokkyo/n_tokkyo.html

In July, prior to the publication of the proceedings, the timetable and tentative program will be released to the applicants, their supervisors and chairs, with the notification of the presentation numbers. The tentative program will include the titles and researchers.